Prijelaz iz razredne u predmetnu nastavu zahtjeva period prilagodbe te kod većine učenika izaziva nesigurnost i stres. Učenici se u petom razredu susreću s većim brojem predmeta, novim učiteljima te se povećavaju zahtjevi i obujam učenja.
U nižim razredima većina nastave odvija se u jednoj učionici, dok učenici viših razreda mijenjaju učionice ovisno o predmetu. Osim toga, učiteljice nižih razreda znaju svakog učenika pojedinačno i to poznavanje omogućuje bolju prilagodbu pojedinom učeniku. Predmetni učitelj (barem u početku) ne poznaje specifičnosti svakog učenika i njihove individualne razlike pa je samim time potrebna i veća samostalnost učenika. Način rada u predmetnoj nastavi je takav da uvjetuje veću samostalnost. Učenicima će biti potreban početan period privikavanja na novonastale promjene.
Važna je uloga roditelja u prilagodbi učenika na predmetnu nastavu. Potrebno je pružiti pomoć djetetu u početnom periodu kako bi se olakšalo privikavanje na veći broj nastavnika i njihove načine rada.
Što roditelji mogu učiniti?
Pomozite djetetu da se osamostali u obavljanju pojedinih zadataka, pri čemu se zahtjevi s uzrastom povećavaju.
- U početku redovito kontrolirajte pisanje domaćih zadaća jer o tome uvelike ovisi djetetov školski uspjeh te na taj način potičete dijete na redovitost i rutinu u učenju
- Savjetujte dijete neka učinkovito koristi nastavu, to je već pola posla (neka je na satu pažljiv i aktivan – neka se javi kad zna odgovor i pita kada mu nešto nije jasno, piše bilješke)
Pomozite djetetu u učenju (ukoliko dijete do sad još nije u potpunosti uspjelo samostalno učiti).
- Osigurati djetetu stalno mjesto učenja bez ometanja (TV, mobitel i sl.). Izradite zajedno plan učenja. Važno je učiti sa smislom i redovno ponavljati naučeno. Prema potrebi ispitajte dijete naučeno gradivo
Ostvarite suradnički odnos s razrednikom
- Važno je od početka redovito posjećivati informacije za roditelje i roditeljske sastanke
- Komunikacijom s razrednikom roditelj dobiva jasne informacije o pomoći koja se nudi u školi u slučaju problema (rasporedu dopunske nastave, dogovor razgovora s određenim učiteljem, pomoć stručne službe škole i dr.)
Razgovarajte s djetetom
- objasnite činjenicu da i ono mora uložiti napor u stvaranje dobrog odnosa s učiteljima
Obratiti pozornost na vlastita očekivanja, ako su previsoka, dijete je pod većim pritiskom.
Hrabrite i hvalite dijete čak i za male uspjehe. Naglasiti u čemu je dobro i što bi još mogao popraviti – to mu jača motivaciju, osjećaj kompetencije i potrebu za postignućem.
Najnovije objave