Posljednji tjedan u studenom održan je drugi ovogodišnji Oratorij. Učenici su jedva dočekali početak kako bi saznali koji će muzej prvi posjetiti. Proteklih su tjedana mudro pokušavali tu informaciju izvući od učiteljica, ali ipak nisu uspjeli.
Rasplesano su započeli prvi dan učeći korake za oratorijsku himnu, a zatim su se u grupama uputili u učionice. Imali su priliku pokušati pogoditi redoslijed posjete muzejima, a najsretniji učenici na posljednjem će Oratoriju biti simbolično nagrađeni. Kroz igru “Memory” otkrili su koji će muzej prvi posjetiti. Saznali su što je to sfinga i kako izgleda, što je biljka papirus i što se od nje izrađuje, što su amuleti, kanopske vaze i još mnogo toga. Sve su pažljivo pratili kako bi se što bolje pripremili za naredne dane.
Tijekom sljedeća tri dana sudjelovali su u tri različite radionice.
PAPIRUS
Na početku radionice učenici su saznali tko su bili pisari i zašto je njihovo zanimanje bilo vrlo cijenjeno. Naučili su kako se izrađivao papirus i što su sve Egipćani na njega zapisivali.
Nakon kratkog uvoda okušali su se u izradi vlastitog papirusa. Trake pak papira pažljivo su uranjali u kaširano ljepilo, a zatim su strpljivo slagali trakice jednu pored druge. Kako bi vidjeli završni rezultat i pokušali pisati na svoje papiruse, morali su pričekati da se do kraja osuše.
POSLOVI U EGIPTU
Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine – dvije države Egipćana. Teritorij države bio je označen na terenu. Svaki je učenik postao Egipćanin i dobio svoje zanimanje. Cilj igre bio je pronaći artefakt i odnijeti ga u svoju državu. Svi su se “Egipćani” rastrčali po terenu u potrazi za artefaktom, ali i u bijegu od suprotne skupine. Kada ih je netko iz suprotne skupio ulovio, morali su stati i pokazati svoje zanimanje. Ako su bili nižeg ranga, morali su predati svoj čin i vratiti se u državu po novi. Ako su bili višeg ranga od onog tko ih je ulovio, lovac im je morao predati svoj čin i nosili su ga u svoju državu kao plijen. Ako su bili istog ranga, igrom “Kamen-škare-papir” odlučili su tko će odnijeti plijen u svoju državu. Svi su uživali u ovoj igri i poželjeli da duže traje.
HIJEROGLIFI
Kroz dva kratka, ali zanimljiva videozapisa, učenici su saznali što su hijeroglifi, tko ih je pisao, za što su se koristili i kako se čitaju. Otkrili su i kakav je to Kamen iz Rozete i kako je on omogućio dešifriranje hijeroglifa. Nakon kratkog uvoda, svaki je učenik dobio tablicu s hijeroglifima i slovima koje oni predstavljaju. Za vježbu su na papir hijeroglifima pokušali napisati svoje ime, a zatim su pokušali dešifrirati poruku napisanu hijeroglifima. Svi su uspješno otkrili poruku koja je glasila: “Naš Bog, On je silan Bog i Kralj!”. Kada su se dovoljno izvježbali na svoj su papirus hijeroglifima ispisali poruku po želji.
Uzbuđeni i znatiželjni, dočekali su posljednji dan Oratorija i posjet Arheološkom muzeju. Na ulazu u muzej dočekala ih je voditeljica koja ih je provela kroz egipatsku zbirku i pričala o svemu što se ondje nalazi. Neumorno je odgovarala na sva njihova pitanja. Iako su ondje imali priliku vidjeti razne predmete iz Egipta poput nakita, posuda, vaza, kipova i slično, najviše pozornosti plijenile su mumije i njihovi sarkofazi. Nezaboravan dio izložbe svakako je bila i zagrebačka mumija koju su imali prilike vidjeti van sarkofaga.
S obzirom na to da se posjet odvijao u četiri manje skupine, uspjeli su posjetiti i malu izložbu Hrvatskog školskog muzeja u galeriji “Školica za 5!” gdje su saznali kako je to škola izgledala u prošlosti, kakve su imenike imali, što su sve učili, ali i kakve su posljedice bile za učenike koji se nisu pristojno ponašali. Puni dojmova iz oba muzeja, zadovoljni su pošli kućama i zaključili drugi ovogodišnji Oratorij.